Westander.se nominerad till Svenska PublishingPriset

PR-byrån Westanders webb har blivit nominerad till PublishingPriset i klassen B2B-sajter.
– Vi är förstås mycket stolta över att ha blivit nominerade säger Syres Art Director Anders Nilsson. Westander.se är den typen jag verkligen gillar och det är extra kul när vi fått ett kvitto på att det är uppskattat.

PR-byrån Westander är en av Sveriges mest tongivande och har utsett till Året PR-byrå fem gånger på sju år. De arbetar för att hjälpa företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Webbplatsen Westander.se skulle designas för att attrahera möjliga uppdragsgivare och presumtiva medarbetare genom att förpacka utbud och tjänster tydligt och effektivt. En viktig kanal helt enkelt.
– Vi tog hjälp av vår samarbetspartner Noc webbyrå som stod för den tekniska lösningen och programmeringen, berättar Thomas Boström, projektledare. Vi har jobbat med Westander i olika uppdrag under de senaste tio åren och det har alltid varit stimulerande och givande.

Publishingpriset, som är fristående från branschens organisationer, är en heltäckande kommunikationstävling. Den omfattar de flesta etablerade former av kommunikation. Om ett budskap ska nå fram, krävs så mycket mer än god design. Därför bedömer Publishingprisets jury också textinnehåll och visuellt innehåll samt – beroende på typ av tävlingsbidrag – filmregi, fysiskt utförande för print eller en webbplats användbarhet. Tävlingen avgörs 14 november på Musikaliska i Stockholm.

I arbetsgruppen ingick Anders Nilsson AD, Thomas Boström projektledare, uppdragsgivarna på Pr-byrån Westander Johanna Look och Sofie Ek. Webbteknik: Maria Svensson-Wiklander och hennes team på NOC Webbyrå. 

Dela inlägg på:Facebooktwitterlinkedinmail
Pär-Magnus Kikajon
Head of Conversation