Storsjöyran – en klassiker i fin form

Storsjöyran är ett av Jämtlands mest välkända varumärken och är gatufestivalernas moder. Yran är fortfarande en av de mest uppskattade festivalen och lockar besökare från hela landet. Även artisterna vittnar om den fantastiska stämningen som råder.

Vi har haft förmånen att få arbeta med dem under många år och den grafiska formen har vuxit fram med tiden.
– Formen ska spegla hela Yran och passa många smakriktningar, berättar ADn Anders Nilsson. Och eftersom Yran är levande är formarbetet det också, det blir små förändringar varje år.

2014 var det starka färger som slog igenom på webb, i appen och all kommunikation och gissningen är att det blir så även nästa år. Men det vet vi inte ännu.

Arbetsgrupp: Anders Nilsson AD, Thomas Boström projektledare.

Storm Heliworks – design som lyfter

Det är stundtals ganska tuffa förhållanden och arbetsuppgifter som möter helikopterpiloterna i deras vardag. Syres uppdrag var både att namnge och sätta en grafisk profil som går hand i hand med företagets robusta framtoning.

Krokoms kommun: DNA för växtkraft

I samband med Krokoms arbete med sin kommunikationsplattform 2012 fick vi på Syre uppdraget att se över Krokoms visuella identitet. Arbetet omfattade allt från den grafiska profilen till en ny kommunwebb.

Clas Ohlson by Smart

Smart Microfiber introducerar hörsten 2014 ett helt nytt sortiment rengöringsprodukter som ska säljas via Clas Ohlsons butiker under varumärket Clas Ohlson by Smart. Vi är stolta över att ha fått uppdraget.

Åre Kapitalmarknadsdagar – business i snö

Åre Kapitalmarknadsdagar har vuxit i betydelse som nätverksplats för norra Sveriges affärsliv. Inramningen med skidåkning, seminarier och nätverksträffar på det spektakulära Copperhill i Åre har gjort evenemanget till en succé. Syre fick ännu en gång uppdraget att arbeta fram ett nytt tema.

Storsjöyran i fin form.

Storsjöyran är gatufestivalernas moder och fortfarande en av de mest uppskattade. Vi har haft förmånen att få arbeta med dem under många år och den grafiska formen har vuxit fram med tiden. "Formen ska spegla hela Yran och passa många smakriktningar", berättar ADn Anders Nilsson.

Mittpunkten – Livet är i färg

När Mittpunkten skulle uppdatera sin logotyp och grafiska profil gick uppdraget till Syre. Vi tog fasta på att livet är i färg och skapade en färgsprakande grafisk framtoning som genomsyrar Östersunds bästa galleria.