Mittpunkten – Livet är i färg

Mittpunkten är en galleria i centrala Östersund som är ett av stadens mer välkända varumärken. Uppdragsgivaren Atrium Ljungberg upplevde att gallerians utseende inte speglade den önskade målgruppens profil – den vit- och stålfärgade designen i gallerian stämde inte överens med önskade målgrupper. Den grafiska profilen upplevdes en smula bedagad.

Vi tog fasta på att Mittpunkten och dess 20 butiker besöks av alla sorters människor: Unga, gamla och många nationaliteter. I stället för att göra gallerian mer jämtländsk valde vi att hylla mångfalden och det myller av människor som rör sig i gallerian. Resultatet blev en färgstark logotyp och grafisk profil som satt sina spår i hela Mittpunkten. Livet är i färg. Mittpunkten också.

Arbetsgrupp Syre: Anders Nilsson AD, Pär-Magnus Kikajon, copy, Göran Bärnsten, projektledare. 
Atrium Ljungberg: Marianne Perslow

Storm Heliworks – design som lyfter

Det är stundtals ganska tuffa förhållanden och arbetsuppgifter som möter helikopterpiloterna i deras vardag. Syres uppdrag var både att namnge och sätta en grafisk profil som går hand i hand med företagets robusta framtoning.

Krokoms kommun: DNA för växtkraft

I samband med Krokoms arbete med sin kommunikationsplattform 2012 fick vi på Syre uppdraget att se över Krokoms visuella identitet. Arbetet omfattade allt från den grafiska profilen till en ny kommunwebb.

Clas Ohlson by Smart

Smart Microfiber introducerar hörsten 2014 ett helt nytt sortiment rengöringsprodukter som ska säljas via Clas Ohlsons butiker under varumärket Clas Ohlson by Smart. Vi är stolta över att ha fått uppdraget.

Åre Kapitalmarknadsdagar – business i snö

Åre Kapitalmarknadsdagar har vuxit i betydelse som nätverksplats för norra Sveriges affärsliv. Inramningen med skidåkning, seminarier och nätverksträffar på det spektakulära Copperhill i Åre har gjort evenemanget till en succé. Syre fick ännu en gång uppdraget att arbeta fram ett nytt tema.

Storsjöyran i fin form.

Storsjöyran är gatufestivalernas moder och fortfarande en av de mest uppskattade. Vi har haft förmånen att få arbeta med dem under många år och den grafiska formen har vuxit fram med tiden. "Formen ska spegla hela Yran och passa många smakriktningar", berättar ADn Anders Nilsson.

Mittpunkten – Livet är i färg

När Mittpunkten skulle uppdatera sin logotyp och grafiska profil gick uppdraget till Syre. Vi tog fasta på att livet är i färg och skapade en färgsprakande grafisk framtoning som genomsyrar Östersunds bästa galleria.