Krokoms kommun – DNA för växtkraft

I samband med Krokoms kommuns arbete med sin kommunikationsplattform 2012 fick vi på Syre uppdraget att se över Krokoms visuella identitet. Arbetet omfattade allt från den grafiska profilen till en ny kommunwebb.

Utgångspunkten i arbetet blev att ta fasta på Krokoms kommuns DNA – en plats för växtkraft. Symbolen – den stiliserade DNA-molykylen – är ett grafiskt komplement till Krokoms vapen. Vapnet har  modifierats något men har i princip fått vara oförändrat.

På kommunens webbplats blev uppdraget att förena enkel navigation med den enorma mängd information och komplexitet som en kommunal webb behöver hantera och fortfarande vara attraktiv.

Mottagandet av formen var mycket positivt och arbetet med webbplatsen belönades med Svenska Publishingpriset 2012.

Arbetsgrupp: Anders Nilsson AD, Thomas Boström projektledare.

Storm Heliworks – design som lyfter

Det är stundtals ganska tuffa förhållanden och arbetsuppgifter som möter helikopterpiloterna i deras vardag. Syres uppdrag var både att namnge och sätta en grafisk profil som går hand i hand med företagets robusta framtoning.

Krokoms kommun: DNA för växtkraft

I samband med Krokoms arbete med sin kommunikationsplattform 2012 fick vi på Syre uppdraget att se över Krokoms visuella identitet. Arbetet omfattade allt från den grafiska profilen till en ny kommunwebb.

Clas Ohlson by Smart

Smart Microfiber introducerar hörsten 2014 ett helt nytt sortiment rengöringsprodukter som ska säljas via Clas Ohlsons butiker under varumärket Clas Ohlson by Smart. Vi är stolta över att ha fått uppdraget.

Åre Kapitalmarknadsdagar – business i snö

Åre Kapitalmarknadsdagar har vuxit i betydelse som nätverksplats för norra Sveriges affärsliv. Inramningen med skidåkning, seminarier och nätverksträffar på det spektakulära Copperhill i Åre har gjort evenemanget till en succé. Syre fick ännu en gång uppdraget att arbeta fram ett nytt tema.

Storsjöyran i fin form.

Storsjöyran är gatufestivalernas moder och fortfarande en av de mest uppskattade. Vi har haft förmånen att få arbeta med dem under många år och den grafiska formen har vuxit fram med tiden. "Formen ska spegla hela Yran och passa många smakriktningar", berättar ADn Anders Nilsson.

Mittpunkten – Livet är i färg

När Mittpunkten skulle uppdatera sin logotyp och grafiska profil gick uppdraget till Syre. Vi tog fasta på att livet är i färg och skapade en färgsprakande grafisk framtoning som genomsyrar Östersunds bästa galleria.