Clas Ohlson by Smart

Syre har under lång tid arbetat med Smart Microfiber med webb, förpackningar, kampanjmaterial under Smarts varumärke men även som EMV-produkter. När Smart Microfiber hösten 2014 tagit fram en serie hushållskemikalier för Clas Ohlson-butikerna under namnet Clas Ohlson by Smart fick Syre uppdraget att formge sortimentet. Uppdraget har bestått i att gifta Smarts förpackningar och stöpa dem i kedjans grafiska kostym vilket medfört en mängd nya lösningar.

Serien omfattar köksrengöringsmedel. diskmedel, allrengöring, fönsterputs och badrumsrengöring.

Projektgrupp: Pelle Rumert, CD • Kjell-Åke Jonsson, original • Ylva Broman, projektledare • Helena Bredberg, produktionsledning.

Storm Heliworks – design som lyfter

Det är stundtals ganska tuffa förhållanden och arbetsuppgifter som möter helikopterpiloterna i deras vardag. Syres uppdrag var både att namnge och sätta en grafisk profil som går hand i hand med företagets robusta framtoning.

Krokoms kommun: DNA för växtkraft

I samband med Krokoms arbete med sin kommunikationsplattform 2012 fick vi på Syre uppdraget att se över Krokoms visuella identitet. Arbetet omfattade allt från den grafiska profilen till en ny kommunwebb.

Clas Ohlson by Smart

Smart Microfiber introducerar hörsten 2014 ett helt nytt sortiment rengöringsprodukter som ska säljas via Clas Ohlsons butiker under varumärket Clas Ohlson by Smart. Vi är stolta över att ha fått uppdraget.

Åre Kapitalmarknadsdagar – business i snö

Åre Kapitalmarknadsdagar har vuxit i betydelse som nätverksplats för norra Sveriges affärsliv. Inramningen med skidåkning, seminarier och nätverksträffar på det spektakulära Copperhill i Åre har gjort evenemanget till en succé. Syre fick ännu en gång uppdraget att arbeta fram ett nytt tema.

Storsjöyran i fin form.

Storsjöyran är gatufestivalernas moder och fortfarande en av de mest uppskattade. Vi har haft förmånen att få arbeta med dem under många år och den grafiska formen har vuxit fram med tiden. "Formen ska spegla hela Yran och passa många smakriktningar", berättar ADn Anders Nilsson.

Mittpunkten – Livet är i färg

När Mittpunkten skulle uppdatera sin logotyp och grafiska profil gick uppdraget till Syre. Vi tog fasta på att livet är i färg och skapade en färgsprakande grafisk framtoning som genomsyrar Östersunds bästa galleria.