Vi vill göra skillnad i länet, vill du?

Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt, kundägt företag som verkar i länet, för länet.
Det är just det som deras senaste kampanj ”Vi vill göra skillnad i länet, vill du?”  handlar om. En omfattande kampanj i många olika kanaler, där Syre haft den stora glädjen och förtroendet att vara delaktiga från start.

Tanken bakom kampanjen var att öka medvetenheten om vilket värde det lokala ägandet har i form av närvaro, engagemang och kunskap. Drygt 56 000 delägande sakförsäkringskunder i länet har var och en möjlighet att vara med att påverka – och inte minst att få återbäring när det gått bra för Länsförsäkringar.

För att få en bra grund genomfördes workshops med Länsförsäkringar Jämtlands medarbetare och olika kundgrupper.

– Vi ville försäkra oss om att Länsförsäkringar Jämtland trodde på idén om att stärka varumärket genom mjuka värden. Att inte bara visa sitt utbud av försäkringslösningar utan även företagets breda, lokala engagemang inom olika områden. Vi ville samtidigt berätta att man som delägare faktiskt kan vara med och utveckla länet, berättar Pelle Rumert.

En annan fråga var om man trodde att människor skulle kunna tänka sig att dela med sig av sin egen återbäring till lokala, välgörande ändamål? – Absolut, blev svaret.

Som bärare av kampanjen stod fyra eldsjälar som prisats av Länsförsäkringar Jämtland för sitt brinnande engagemang i sin bygd, genom att arbeta för bland annat barn, ungdomar och hållbart företagande. I digitala, sociala och traditionella medier kunde man få en bild av deras arbete, drivkrafter och tankar i vardagen.

När Länsförsäkringar Jämtland betalade ut sin återbäring på närmare 40 miljoner, inleddes sista fasen i kampanjen. Kunderna uppmuntrades att dela med sig av sin återbäring genom att föreslå några lokala alternativ kompletterat med swish- och bankgironummer. ”Vill du dela med dig?”-budskapet kommunicerades i samma traditionella och digitala/sociala kanaler som tidigare, med syftet att sprida och dela värderingar om att göra gott för länet. Kampanjen avslutas i maj.

 

Arbetsgruppen bestod av projektledare Göran Bärnsten, art director Pelle Rumert, copywriter Helena Bredberg och producent Magnus Wattman.

Ramirent i ny skepnad

Ramirent är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. De erbjuder helhetslösningar av hög klass, som kombinerar maskiner med service och kunskap. En stor fördel för den som vill ha koll på både säkerhet och budget.

Årewebb åt Åre kommun

I Åre kommun bor omkring 10 000 personer över en yta som sträcker sig från fjällvärlden i väster ända ner mot Storsjön. Här ska service och medborgarinformation för alla invånare säkras. Webben är ett viktigt verktyg och en central delen i det arbetet.

Expand your comfort zone

Woolpowers serie slätstickade Lite-plagg är bäst när det är lite varmare eller när du rör dig intensivt. Vi är inte lite stolta över att ha varit med från de första förpackningarna till kommunikationskonceptet.

Smart Microfiber Systems

Det går att städa smartare och mer miljövänligt utan att använda kemikalier. Det svenska bolaget Smart Microfiber Systems arbetar intensivt med att skapa och marknadsföra produkter som gör kemikalierna i hushållen färre. Vi på Syre är stolta att vara en del i det arbetet.

Att nå resultatet i butiken

Atrias varumärken kommer vi i kontakt med nästan dagligen när vi går i matbutiken. Lithells, Pastejköket, Arboga Pastej, Lönneberga, Ridderheims är några av de goda varumärkena som står till buds. Syres uppdrag går ut på att skapa action i butik.

Lindorff: Oroar du dig för din ekonomi?

Inkassoföretaget Lindorff har som målsättning att alla de kommer i kontakt med ska få en bättre ekonomi. Ett sätt att göra det är att fästa konsumenternas uppmärksamhet på sin attityd runt konsumtion, pengar och skulder med sajten konsumtionsprofilen.

Webb åt PR-byrån Westander

Westander är en av Sveriges mer tongivande PR-byråer. Tydlighet och öppenhet är ett några av deras förtjänster som vi hade med oss när vi fick förtroendet att utforma deras nya webbplats.

Jahwa

När människor träffas i Sverige är ofta en av de första frågorna: Vill du ha kaffe? Jahwa är kaffeleverantören som insett att gott kaffe är viktigt. Och att proffsigheten måste synas.

Clas Ohlson by Smart

Smart Microfiber introducerar hörsten 2014 ett helt nytt sortiment rengöringsprodukter som ska säljas via Clas Ohlsons butiker under varumärket Clas Ohlson by Smart. Vi är stolta över att ha fått uppdraget.

Inlandsbanan

Resan är målet, heter det ibland. I fallet Inlandsbanan är det kanske mer påtagligt: Att ta tåget och upptäcka Norra Sveriges inland har länge varit ett populärt nöje. Men inlandsbanan är mer än ett semesternöje, det är en godsled som är viktig för inlandskommuner.

Biathlon: Lights, camera, action

Trots stora svenska framgångar var Skidskytte, eller Biathlon som det heter internationellt, inte speciellt attraktivt 2006. En idrott som levde i skymundan vid sidan av längd och alpin åkning. När Sverige och Östersund skulle stå värdar för VM 2008 var det dags att göra något.

Det nya #Skidflyget

I och med att Malmö Aviation har valt att gå in på flera av skidförbundets grenar fanns ett behov att kommunicera det: Sveriges bästa affärsflyg är det nya #skidflyget. Med hjälp av välkända skidprofiler och ett "eget" plan.

Återbäring för den goda saken.

När Länsförsäkringar Jämtland skulle dela ut återbäring 2016 tog de tillfället i akt att ge mottagarens möjlighet att stödja några välgörenhetsorganisationer.

Malmö Aviation: Världen utanför fönstret

Malmö Aviations lokala kampanj för Östersund blev Malmö Aviations nationella höstkampanj. För utanför fönstret finns ju mer än Jämtland om man flyger med Malmö Aviation.

Ska ett inkassobolag verkligen hjälpa unga att ta kontroll?

JA, säger Lindorff, ett av Sveriges ledande inkassoföretag. Det är dags att göra något åt det faktum att 40 000 unga vuxna i åldrarna 18–25 år har sammanlagt 1,2 miljarder i skuld hos kronofogden.

Åre Kapitalmarknadsdagar – business i snö

Åre Kapitalmarknadsdagar har vuxit i betydelse som nätverksplats för norra Sveriges affärsliv. Inramningen med skidåkning, seminarier och nätverksträffar på det spektakulära Copperhill i Åre har gjort evenemanget till en succé. Syre fick ännu en gång uppdraget att arbeta fram ett nytt tema.

Krokoms kommun: DNA för växtkraft

I samband med Krokoms arbete med sin kommunikationsplattform 2012 fick vi på Syre uppdraget att se över Krokoms visuella identitet. Arbetet omfattade allt från den grafiska profilen till en ny kommunwebb.